2015. július 10., péntek

Cortoz naplója – Út a szerelem forrásához


96. nap
Már három hónapja, hogy elindultunk megkeresni a szerelem forrását. Alberto az elején sokat problémázott azon, miért nem inkább az örök fiatalság vagy az örök gazdagság forrását kezdtük el keresni. Sokáig nem értette meg; egyszerűen túl slampos olyan forrást keresni, amit már megszámlálhatatlanul sokan indultak el felkutatni. De a szerelem forrását senki, még senki sem, és ha nem is találjuk meg, már maga a gondolat, hogy mi voltunk az elsők akik útnak indultak a keresésére, már azért megérte. Mindenki tudja, még az is megeshet, senki nem éli túl az utat, de kockáztatnunk kell, mert mi lehetünk az elsők akik felfedezik, a másik meg mind inni fogunk, és megtaláljuk az igaz szerelmet. Sőt még haza is viszünk belőle és úgy fogjuk árulni, mint Cortoz Titkos Szerelmi Itala, ez lesz a reklámszövege: a leghidegebb szívet is felmelegíti. De most mennem kell rendet rakni, Abdarha a sivatagi kereskedő ismételten balhézik, nem nagyon értékeli ha valaki megvicceli. Az általában halk szavú, nyugodt, intelligens ember, kivéve ha megtréfálják, akkor egyből handzsárt rántva pattan fel és gyilkolással, meg fejlevágasal fenyeget mindenkit.

118. Nap
Még mindig nem találjuk a szigetet, pedig lassan négy hónapja, hogy elindultunk. Szélcsend van, és a hajó alig halad előre. Kezdek tartani egy esetleges lázadástól. Alfansa a minap úgy gondolta, több sör és fejadag illeti meg, és ezt egy karddal próbálta mindenkinek a tudatába vágni, legfőképpen Erbertnek, aki a hajó szakácsa, és raktárosa volt. Ez az érvelési módja Alfansának olyannyira jól sikerült, hogy Erbert örömében a hasát fogva ugrott a vízbe. Mai napon rögtönzött bíróság elé állítottuk a gyilkost, majd a bíró, aki az orvos és már a szakács, és a raktáros is volt egyben, a cápák közé vetést ajánlotta megfelelő ítéletnek. Negyed órán át kerestünk egy megfelelő deszkát amin ki tudtuk lökődni a cápák fölé. Persze a deszka félúton eltört, és cápák se voltak sehol a környéken. Azóta eltelt két óra de Alfansa de még mindig úszik utánunk.


120. Nap
Bevezettem a fejadagok csökkentését.


122. Nap
Alfansa a tegnapi nap folyamán eltűnt a hajó mögül, egész jól bírta. Istennek hála újra erőre kapott a szél, és az iránya is nekünk kedvez. Újra útnak tudunk indulni, a számításaim szerint nem vagyunk már túl messze Agápi Szigetétől.


125. Nap
Valami már napok óta követi a hajónkat, éjszakánként a néha-néha páran látni vélnek, egy a víz alól felemelkedő csápot. Az emberek egyre nyugtalanabbak.


126. Nap
Iszonyatosan nagy vihar közeledik felénk, és eközben még egy lázadás is kitört. Három embert vízbe vettetem, de most rendes deszkát használtunk. Sajnos cápák még mindig nem voltak a környéken. Kettőt pedig áthúzattunk egy kötéllel a hajó alatt, felettébb érdekes látványt nyújtottak miután a hajó túloldalán felbukkantak, és még éltek, ezek után a nemlétező cápák elé vetettük őket is.


127. Nap
A vihar könnyedén elért minket, és ahogyan az lenni szokott, a hajót teljesen tönkretette, szinte csoda, hogy nem süllyedt el. A legénység maradék részéből még pár embert lerángatott a szél a fedélzetről. Az emberek teljesen kezdik elveszíteni a bizalmunkat az utunk sikeressége felől.


130. Nap
Megláttuk partokat, ennek már rég be kellet volna következnie. Az embereim kimerültek, és kétségbeesettek voltak, de hála a mi teremtőnknek, oltalmazó tekintetét ismét ránk vetette. Hamarosan partra szállok Albertoval, és Abdarhaval, utána majd ha minden rendbe lesz, akkor jön a következő csapat Ademalár vezetésével.


131. Nap
Minden úgy történt, ahogy elterveztem, attól az egy dologtól eltekintve, hogy miután rendben partra értek Ademalárék is, a hajót egyszer csak valami megemelte és elkezdte egyre távolabb vinni a parttól. Páran megpróbáltak leugrálni , és kiúszni, de nem sikerült nekik, testük örökre a tengeré lett. Két részre szakadtunk az egyik csapat Ademalár vezetésével elkezdte keresni a forrást, mi meg páran tábort vertünk parton, nem messze onnan ahol elragadta az a valami a hajónkat.


132. Nap
Ma reggel három gyönyörű bennszülött nő érkezett a táborunkba, az embereim egyből izgalmi állapotba kerültek, persze én figyelmeztettem őket, tartsák magukat a tervhez. De a tény, az tény, kellemes teremtések ezek a vad nők. Mint kiderült segíteni szeretnének nekünk eljutni a szerelem forrásához. Nem mellesleg elhalmoztak mindenféle kincsekkel, megvan az előnye annak is, ha felfedező az ember.


133? Nap
Ademalár vagyok, azt hiszem egyedül én menekültem meg azoktól a nőktől. Nem is tudom hol kezdjem, tökéletesnek tűnt minden, attól a furcsa és, így vissza gondolva teljesen egyértelmű dologtól eltekintve, hogy megjelent a parttól nem mesze egy fekete csápos lény. Ez már a táborba való visszaérkezésünk után történt. Először mindenki megrémült, de a vad nők, gyorsan elkezdtek a biztonságot nyújtó erdő mélyére terelni minket. De még páran így is láttuk amint a túlvilági lény teste elkezdett kiemelkedni a vízből, és észrevettük a rajtuk üllő, álló vagy kapaszkodó társainkat, akikről eddig úgy gondoltuk, hogy meghaltak. Cortoz először azt mondta, ő mintha úgy látta volna integetnek, vagy valami hasonló. De mire reagálhattunk volna, már az erdőben voltunk, és a bennszülött nők mutogatták nekünk, mindjárt elérkezünk forráshoz amit olyannyira kerestünk. Nem is kellet sok idő, megláttuk a forrást, és ittunk is belőle, mindannyian. Furcsa módon rajtam kívül mindenkinek megtetszett egy amazon nő, és mindenki talált is magának egyet, hiába volt otthon családjuk mielőtt elindultak volna. Igaz nálam is próbálkozott egyikük… de valamiért… nekem nem tetszett. Inkább tartottam volna egy megbeszélést Cortozal a helyzetünkről, de őt ez nem érdekelte, el volt foglalva az egyik nővel. A lényegre térek; ami ezután történt az maga volt a pokol, én jó pár kókuszsör után kimentem hugyozni a barlang elé, és mire visszaértem, az összes társam meg volt kötözve és elkezdték vonszolni őket az egyik eldugottabb alagút felé. Rólam először teljesen megfeledkeztek, de az egyik észre vett, három óra és egy nagymacska szerű pöttyös vadállat kellet ahhoz, hogy sikerüljön lerázni őket. Utána nem is tudom hány napig bujkáltam az erdőben színesebbnél színesebb bogyókat falatozva, mire megtaláltam a táborunk, és benne a Cortoz naplóját. Most itt vagyok, de útnak is indulok a part mentén, hátha meglátom ismét azt a tengeri lényt.
Itt vagyok nem mesze a bennszülöttek táborától… ami ott van... nem tudom szavakba önteni mily szörnyű. Akik mind ittak a szerelem forrásából, mind beleszerelmesedtek egy nőbe, azok mind rabszolgák lettek, és láncra verve várják a nők parancsát, és a legszörnyűbb, hogy ezt teljes élvezettel teszik. Sikerült megfigyelnem, csak nők a szabadok az egész táborba, a férfiak mind vasra verve egy nagy gödörben élnek, kivéve mikor munkára fogják őket. Igen, amin dolgoznak az a legérdekesebb, talán valamiféle, fal, vagy egy gát lehet mely körülveszi az egész tábort.
Megpróbáltam kiszabadítani a társaim, de mindegyikük ellenállt, és hangos kiabálásokkal jelezték fogva tartóiknak mire készülök, így kénytelen voltam ismét egy pár kört szaladgálni az erdőben. Most ismét a parton várok…
Nem tudom hány nap telhetett el mióta írtam, de már a végkimerülés szélén voltam. Mikor feltűnt az a csápos lény, rendesen magam alá csináltam, majd még jobban mikor megszólalt. Azt mondta iszonyatosan nagy mázlim volt, és valahogy úgy fogalmazott, az volt a szerencsém, hogy nem a nőkhöz vonzódom. A többiek akik a hajón voltak, és azt hittem mind halottak, semmi bajuk nem volt, és már a hajót is szinte teljesen kijavították a lény segítségével. Elmondták, ez a tengeri szörny szerű valami mentette meg őket. Mint kiderült a sziget lakói az ártalmatlan, mit sem sejtő férfiak szívét rabolják el a forrás segítségével, és aljas módon rabszolgaként használják őket. Ha Cortoz ezt tudta volna, teljesen összeomlik, mivel nem ő volt az első aki felfedezte ezt a forrást. A rabszolgákat egy hatalmas értelmetlen fal építésére használják, mivel a a bennszülött nők úgy gondolják egy óriási erővel rendelkező ellenség él a sziget túloldalán, mely el akarja törölni az ő városukat. A tengeri lény megígérte, egy darabig elvontatja a hajót, és engem majd egy másik szigeten rak ki, ahol ő szerinte hasonló emberek élnek, mint én. Elfogadtam a lény ajánlatát, de a naplót oda fogom adni Haemonnak, hogy juttassa el az egyik filozófusnak Sztrangaroszon. Az útvonalat melyen eljutottunk idáig kitéptem, csak az elrettentő történetet hagytam meg, figyelmeztetésül az összes felfedező férfinak, aki fel akarja keresni ismét a Agápi Szigetén lévő Szerelem Forrását.
Nke.u.: 642.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése